Közzétette az Európai Bizottság az Euro 7-es környezetvédelmi szabályozás részleteit. A szabályok végül nem olyan szigorúak, mint amire októberben számítani lehetett, ugyanakkor sok autóipari szereplő így is megkérdőjelezi az Euro 7 szabályozás értelmét. Sokáig úgy tűnt, annyira későn mutatják be a normákat, hogy azokat már nem tudják a gyakorlatban bevezetni – hiszen 2035-től csak zéró emissziós személyautókat helyezhetnek újonnan forgalomba a gyártók Európában. Végül mégis bemutatták a konkrét terveket és ha megszavazzák azokat, akkor 2025-től már kötelező érvényűek lesznek.

Az Autopro számolt be róla, hogy publikálta az Euro 7-es környezetvédelmi normákról szóló törvényjavaslatát az Európai Bizottság. Ez ugyan még nem egy végleges törvény, még szavazni fognak róla az európai képviselők, de maga a javaslat végleges. Nem olyan szigorú, mint amitől sokan tartottak, de így is komoly fejtörést okozhat az autógyártóknak.

Az autóipari szakértők egy része szerint értelmetlenné válhat az Euro 7-es szabályozás a gépjárműveknél
Az autóipari szakértők egy része szerint értelmetlenné válhat az Euro 7-es szabályozás a gépjárműveknél

Sokáig úgy tűnt, eleve annyira későn mutatják be az Euro 7-es normákat, hogy azokat már nem tudják a gyakorlatban bevezetni – hiszen 2035-től csak zéró emissziós személyautókat helyezhetnek újonnan forgalomba a gyártók Európában. Végül mégis bemutatták a konkrét terveket, amiket, ha megszavaznak, akkor 2025-től már be is vezetnek. Ez azt jelenti, hogy a gyártóknak két éve lesz a normáknak megfelelő motorokat előállítani úgy, hogy azokat legfeljebb tíz évig forgalmazhatják a kontinensen. Nem örülnek a vállalatok - írták.

Kevésbé szigorúbb a vártnál a szabályozás

A cikk szerint 2022- októberben olyan hírek is voltak, hogy a belső égésű motorok előbbi kivezetését és az olcsó autók teljes halálát okozhatja az új szabályozás. Lényegében nem is feleltek volna meg az OEM-ek, hanem előbb átálltak volna az elektromos vagy egyéb alternatív hajtásokra. Az erős szigornál azért enyhébb, de a gyártóknak fejtörést okozó szabályok jöhetnek.

A nitrogén-oxidok esetében is hasonló a helyzet, a jelenleg érvényes Euro 6 szerint 80 milligramm/kilométer a maximum kibocsátás a benzines és 60 milligramm/kilométer a dízelautóknál. Az Euro 7 itt sem különíti el a két hajtásmódot, hanem egységesen, belső égésű motorokra határoz meg 60 milligramm/kilométert - közölték.

Az ammónia is bekerülhet a korlátozások alá

Újabb anyagokra is vonatkozik szabály. Az ammónia kibocsátását eddig semmi sem korlátozta, mostantól egységesen 20 milligramm/kilométer a korlát a belső égésű motoroknál. Érdekesség, hogy a korábbi tervekben előbb kettő, majd öt milligramm lett volna a határérték. A részecskekibocsátás szigorítása elmarad, ugyanannyi lesz a határérték, mint eddig.

Az elektromos hajtást is korlátozza

Fontos újdonság, hogy az Euro 7 az elektromos hajtású autók számára is előír szabványokat. Ez elsősorban a tartósságra vonatkozik: 5 évig és 100 ezer kilométerig az akkumulátornak az eredeti kapacitás legalább 80 százalékát kell megőriznie, 8 évig és 160 ezer kilométerig pedig 70 százalékot kell bírnia az akkunak, ha elfogadják a javaslatot. A szabályok legkorábban 2025-ben léphetnek életbe.

Van ennek értelme?

Az autógyártók az elektromos átállás közelsége és annak céljai miatt nem értenek egyet az Euro 7 bevezetésével. A szakma véleménye szerint az új szabályok lassítani fogják az elektromos átállást, ráadásul 2035-től egyébként sem lesznek környezetszennyező új autók Európa útjain, így addig alig fejtheti ki hatását az Euro 7.

Az ACEA autóipari lobbicsoport elnöke, és egyben a BMW vezérigazgatója, Oliver Zipse szerint a javaslat környezeti előnyei nagyon korlátozottak, miközben jelentősen megnövelik a járművek előállítási költségeit.

„Ezeknek a szabályoknak a mostani bevezetése az európai jogalkotók rossz megközelítését jelzi számos szinten, olyannyira, hogy nehéz belátni, hogy bárki is profitálhat ebből” – közölte Zipse.

A portál cikke szerint az Euro 7 következtében a fogyasztóknak többet kell fizetniük majd az autókért a drága technológia miatt, ráadásul a tisztán elektromos autókra való átállást is nehezíteni fogja a szabályozás, mert leköti a mérnökök erőforrásait - írták.

Megosztás

További híreink

Kártevők a napraforgóban: előrejelzés 2024-re

2024.03.08.

A napraforgó a legfontosabb olajos növény Magyarországon. 2023-ban az egy évvel korábbinál 25 ezer hektárral kisebb területen, mintegy 677 ezer hektáron termesztették (KSH). A védelmet már a napraforgó-csíranövénynél el kell kezdeni. A védelem a helyes gépbeállítással indul. Ezzel megfelelő teret lehet adni a növények fejlődéséhez, ami segíti a károsítók által okozott károk kompenzálását.

5 kérdés és 5 válasz a hatékony karbamidtrágyázásról

2024.03.08.

Bemutatjuk a KITE Zrt. által forgalmazott UREUS 46-ot, ami Limus Care ureáz inhibitorral kezelt granulált karbamidot jelent.

Fél tucat gyógynövény, amivel csökkenthető a vércukorszint

2024.03.07.

Hazánkban is jó néhány olyan gyógynövény beszerezhető, melyek fogyasztása hozzájárulhat a vércukorszint csökkentéséhez. Érdemes megnézni a felsorolást, mert van közülük olyan is, mellyel mérsékelhető a cukor utáni sóvárgás. Napjainkban egyre nagyobb probléma az inzulinrezisztencia és annak következménye, a cukorbetegség. Ezt is enyhíthetik.

Megszavazta az Európai Parlament: az élőhelyek egyötödét helyre kell állítani 2030-ra 

2024.03.07.

A tagállamoknak egyre több leromlott ökológiai állapotú élőhelyet kell helyreállítaniuk: 2030-ra legalább 30, 2040-re legalább 60, 2050-re pedig legalább 90 százalékukat. A mezőgazdasági termelés alá vont területek esetében rendkívüli helyzetekben ideiglenesen felfüggeszthető a követelmények teljesítése. Az európai élőhelyek több mint 80 százaléka nincs megfelelő ökológiai állapotban.

Mikrobák szerepe a növények nitrogén-, foszfor- és káliumellátásában

2024.03.07.

A talajbaktériumok részt vesznek a tápelemek feltárásában, a nitrogén megkötésében, így a növények tápanyagellátásban is. A következőkben a nitrogénkötésről és a foszfor-, káliumfeltárásról lesz szó.

Budapesten tüntetnek a gazdák, lezárások lehetnek

2024.03.07.

Utcára vonulnak a megyar gazdák, amivel a kormányzati agrárpolitika megváltoztatását szeretnék elérni. A három naposra tervezett megmozdulás szomaton kezdődik majd.

Legújabb hirdetések

Goldoni

1 db Goldoni eladó

1 000 HUF

+ áfa
Goldoni

1 db Goldoni eladó

1 000 HUF

+ áfa
Goldoni

1 db Goldoni eladó

1 000 HUF

+ áfa
Goldoni

1 db Goldoni eladó

1 000 HUF

+ áfa
Goldoni

1 db Goldoni eladó

1 000 HUF

+ áfa
Goldoni

1 db Goldoni eladó

1 000 HUF

+ áfa
Goldoni

1 db Goldoni eladó

1 000 HUF

+ áfa
Goldoni

1 db Goldoni eladó

1 000 HUF

+ áfa
Partnerhírek
Partner

10 éven belül Közép-Európa elsőszámú agráregyeteme lenne a MATE

2021.02.13.

2021. február 1-jén létrejött a Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem, amely közhasznú magán felsőoktatási intézményként folytatja működését. Az intézmény fenntartója a Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetemért Alapítvány. A Kuratórium elnöke Dr. Csányi Sándor, az OTP Bank elnök-vezérigazgatója; tagjai: Dr. Nagy István, agrárminiszter; Lázár János, országgyűlési képviselő, a Nemzeti Ménesbirtok és Tangazdaság Zrt. által ellátott állami feladatok koordinálásáért felelős kormánybiztos; Dr. Horn Péter, rector emeritus, az MTA rendes tagja és Dr. Bedő Zoltán, az MTA rendes tagja.

Hirdessen a Magro.hu oldalon!

Válasszon prémium megjelenési megoldásaink közül!

Médiaajánlat
Kiemelt hirdetések a Piactéren
Hirdetésfeladás