Hirdetés
Több helyen is kedvezően változott meg a fuvarosok napidíjának szabályozása
Kedvezően változtak a fuvarosok napidíjára vonatkozó szabályok. A 6 órát meghaladó belföldi kiküldetés esetén a belföldi közúti árufuvarozásban és személyszállításban gépkocsivezetőként és árukísérőként foglalkoztatott magánszemély részére adható napidíjátalány kilencezer forint, feltéve, hogy a munkáltató a kiküldetésre nem fizet átalánytérítést, és a kiküldetés többletköltségeire tekintettel más juttatást nem ad.
Az információról az Adózóna számolt be. A hazai közúti fuvarozói vállalkozások versenyképességének javítását célzó egyes kormányrendeletek módosításáról szóló 96/2023. kormányrendelet rendelkezései értelmében 2023. március 30-ától megváltoztak az összegek.

Két esetben is emelkedtek az összegek
- a hat órát meghaladó belföldi kiküldetés esetén a belföldi közúti árufuvarozásban és személyszállításban gépkocsivezetőként és árukísérőként foglalkoztatott magánszemély részére adható napidíjátalány kilencezer forint, feltéve, hogy a munkáltató a kiküldetésre nem fizet átalánytérítést, és a kiküldetés többletköltségeire tekintettel más juttatást nem ad (437/2015. kormányrendelet 5. §);
- külföldi kiküldetés esetén a személyi jövedelemadóról szóló 1995. évi CXVII. törvény (szja-törvény) 3. számú melléklet II. Igazolás nélkül, költségként elszámolható tételek cím 7. pont a) alpontja szerinti költség a nemzetközi közúti árufuvarozásban és személyszállításban gépkocsivezetőként és árukísérőként foglalkoztatott magánszemély esetében napi 85 eurónak megfelelő forintösszeg, ezt a folyamatban lévő kiküldetésekre is alkalmazni kell (285/2011. kormányrendelet 1. §].
A két rendeletben meghatározott napi térítés (a továbbiakban napidíj) a közúti közlekedési szolgáltatásokról és közúti járművek üzemben tartásáról szóló külön jogszabály vagy más erről szóló jogszabály rendelkezései szerint engedélyhez kötött belföldi közúti közlekedési szolgáltatást végző, abban árukísérőként közreműködő magánszemélyek esetében igazolás nélkül elszámolható költségnek minősül.
Továbbá ilyen munkavállalónak minősül az is, aki a munkáltató cégnél olyan saját célra folytatott (saját számlás) áruszállítási, személyszállítási tevékenységet végez, amely más személy részére jogszerűen csak engedélyhez kötött belföldi közúti közlekedési szolgáltatásként lenne nyújtható (szja-törvény 3. számú melléklet II./3. és 7. pont).
Kapcsolódó cikkek
Hirdetés
További híreink
Legújabb hirdetések
Hirdetés
Hirdetés
10 éven belül Közép-Európa elsőszámú agráregyeteme lenne a MATE
2021.02.13.2021. február 1-jén létrejött a Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem, amely közhasznú magán felsőoktatási intézményként folytatja működését. Az intézmény fenntartója a Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetemért Alapítvány. A Kuratórium elnöke Dr. Csányi Sándor, az OTP Bank elnök-vezérigazgatója; tagjai: Dr. Nagy István, agrárminiszter; Lázár János, országgyűlési képviselő, a Nemzeti Ménesbirtok és Tangazdaság Zrt. által ellátott állami feladatok koordinálásáért felelős kormánybiztos; Dr. Horn Péter, rector emeritus, az MTA rendes tagja és Dr. Bedő Zoltán, az MTA rendes tagja.
Hirdetés
Hirdetés
Hirdessen a Magro.hu oldalon!
Válasszon prémium megjelenési megoldásaink közül!
MédiaajánlatHirdetés
Hirdetés