Hirdetés
Az alkoholos italokon is egyre jobban használják és elfogadják a digitális címkéket
A spiritsEUROPE, az európai szeszesital-ágazat képviseletét ellátó szervezet 2022. őszén tette közzé annak a reprezentatív fogyasztói felmérésnek az eredményét, amelyet megrendelésre öt európai országban végeztek el. A Csehország, Franciaország, Németország, Olaszország és Spanyolország válaszadóit megkérdező felmérés kimutatta, hogy a digitális címkék egyre népszerűbb csatornák a fogyasztók körében a termékinformációk elérésére Európában.
Tízből nyolc válaszadó úgy nyilatkozott, hogy már hozzászokott a QR-kódok beolvasásához, és azoknak a 95%-a, akik használják ezeket élelmiszer-vagy ital vásárlásakor, hasznos eszköznek találta a termékinformációk megszerzéséhez - írta a NAK cikkében Pető Krisztina.

Jók a számok
Ezek a számok nagyon biztatóak, mivel a szeszesital-ipar borászati partnereivel együttműködve már tett proaktív lépéseket a változás érdekében. Az egyik ilyen lépés volt a tavaly elindított U-Label platform, ami egy online eszköz. Célja, hogy az Európai Unió fogyasztói számára releváns, pontos és részletes információkat nyújtson a termékekről az egy E-címke segítségével.
A fizikai címkéknek mindig tartalmazniuk kell bizonyos információkat, ám ezek főként alapvető, korlátozott mennyiségű termékinformációk, és azt találták, hogy ezek önmagukban nem biztosítják az európai fogyasztók számára az általuk kívánt és szükséges információk teljes körét, hogy megalapozott döntéseket hozzanak. Ennek a helyzetnek a megoldására válaszul kombinálták a gyártók a csomagoláson található információkat további, termékspecifikus háttérinformációkkal, amelyeket az E-címkére írnak, és amit a QR kód beolvasásával érnek el a fogyasztók. Azáltal, hogy hozzáférést biztosítanak a termékekkel kapcsolatos részletes információkhoz és útmutatásokhoz, amelyek könnyen lefordíthatók, a digitális címkék hasznos megoldást kínálnak a vásárlók pontos tájékoztatására szélesebb és összetettebb kérdésekben, akár különböző régiókban és nyelveken.
A NAK szerint azt is meg kell jegyezni, hogy a felmérés eredményei rávilágítottak a digitális címkékre vonatkozó harmonizált szabályok szükségességére, amit a válaszadók 80%-a szívesen fogadna.
Felismerték, hogy a digitalizáció számos kihívásra megoldást kínál Európában. Mint ilyenek, ezeknek a megállapításoknak arra kell ösztönözniük az európai döntéshozókat, hogy proaktív álláspontot képviseljenek a digitális címkék használatával kapcsolatban. A Szervezet úgy látja, hogy az Európai Bizottságnak fel kellene használnia a felmérésből szerzett ismereteket a fogyasztók élelmiszerekkel kapcsolatos tájékoztatásáról szóló rendelet (FIC) felülvizsgálatára való felkészülés során - írták.
Témák a cikkben
Kapcsolódó cikkek
Hirdetés
További híreink
Legújabb hirdetések
Hirdetés
Hirdetés
10 éven belül Közép-Európa elsőszámú agráregyeteme lenne a MATE
2021.02.13.2021. február 1-jén létrejött a Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem, amely közhasznú magán felsőoktatási intézményként folytatja működését. Az intézmény fenntartója a Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetemért Alapítvány. A Kuratórium elnöke Dr. Csányi Sándor, az OTP Bank elnök-vezérigazgatója; tagjai: Dr. Nagy István, agrárminiszter; Lázár János, országgyűlési képviselő, a Nemzeti Ménesbirtok és Tangazdaság Zrt. által ellátott állami feladatok koordinálásáért felelős kormánybiztos; Dr. Horn Péter, rector emeritus, az MTA rendes tagja és Dr. Bedő Zoltán, az MTA rendes tagja.
Hirdetés
Hirdetés
Hirdessen a Magro.hu oldalon!
Válasszon prémium megjelenési megoldásaink közül!
MédiaajánlatHirdetés
Hirdetés