Hirdetés
Gyártásba kerül a Fendt e100 elektromos traktor
A közelgő Agritechnica kiállításon mutatja be elektromos e100 traktorának új változatát a Fendt. Ettől kezdve lehet megrendeléseket leadni. A korlátozott gyártás 2024-ben kezdődik, mindössze Németországban, Norvégiában és Hollandiában tervezik az értékesítést. A prototípusokkal ellentétben a Fendt most egy keskeny nyomtávú változat mellett döntött. A tényleges sorozatgyártás 2025-re várható.
Még mindig ugyanaz a koncepció, mint a prototípusnál
Az elektromos e100 első változata a 200P szérián alapult. Most a Fendt úgy döntött, hogy az elektromos traktort egy V-sorozatú keskeny nyomtávú traktorra építi. Egy modell kerül piacra: az e107V. A traktor külseje gyakorlatilag a dízel változatéhoz hasonlít. Kívülről csak az látszik, hogy hiányzik a kipufogórendszer, és hogy a motorháztető egy töredékkel magasabb.

Koncepcionálisan a traktor megegyezik a prototípussal. Ez azt jelenti, hogy a motorháztető alatt egy akkumulátorcsomag található, és egy villanymotor szimulálja a dízelmotort. Ez azt is jelenti, hogy a traktorok szabványos Vario sebességváltóval rendelkeznek. Vagyis három azonos teljesítményű motor helyett csak egy drága villanymotorra van szükség, amely a hajtás mellett a melléktengelyeket és a hidraulikát is meghajtja.
Kiválasztható a saját motorteljesítmény
Az e100-asból keskeny nyomtávú változatot készítettek, és mostantól első mellékhajtás is elérhető – ez a prototípusnál még nem volt így. A Fendt szerint azonban a legfontosabb változás az, hogy kizárólag minősített alkatrészeket használnak. Míg a Fendt a prototípushoz még induló vállalkozásoktól vásárolt alkatrészeket, addig a gyártó most már mindent olyan nagy cégektől szerez be, amelyek az autóiparnak is szállítanak.
Csak az e107V-nél lehet a motorteljesítményt önállóan beállítani a terminálon. Kiválasztható, hogy a motor 50 kW, 55 kW vagy röviden 66 kW teljesítményt adjon-e le. Természetesen a szolgáltatott teljesítmény befolyásolja azt az időt, amíg az akkumulátorral dolgozni lehet.
A Fendt szerint a traktorral 4-5 órán keresztül lehet dolgozni, olyan motorterhelés mellett, amely normál esetben 5-6 liter gázolajat fogyaszt. Ez egy keskeny nyomtávú traktor esetében normális lenne – ez az oka annak is, hogy a Fendt most keskeny nyomtávú traktorral indul. A töltés 20-ról 80%-ra 40 perc alatt elvégezhető egy gyorstöltővel. Olyan árra kell számítan, amely – a választott opciók függvényében – 50-100%-kal magasabb, mint a dízel változaté.
A gyártás korlátozott számban indul
A Fendt már helyet kapott a gyárban az elektromos traktorok gyártására. A traktorok a normál összeszerelősoron indulnak. A gépek egy bypass rendszeren keresztül egy külön helyiségbe kerülnek, ahol az alkalmazottak összeszerelik a nagyfeszültségű elektromos alkatrészeket. A Fendt nem nyilatkozik a tervezett és várható gyártási számokról vagy a piaci potenciálról.
(Forrás: futurefarming.com)
Kapcsolódó cikkek
Hirdetés
További híreink
Legújabb hirdetések
Hirdetés
Hirdetés
10 éven belül Közép-Európa elsőszámú agráregyeteme lenne a MATE
2021.02.13.2021. február 1-jén létrejött a Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem, amely közhasznú magán felsőoktatási intézményként folytatja működését. Az intézmény fenntartója a Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetemért Alapítvány. A Kuratórium elnöke Dr. Csányi Sándor, az OTP Bank elnök-vezérigazgatója; tagjai: Dr. Nagy István, agrárminiszter; Lázár János, országgyűlési képviselő, a Nemzeti Ménesbirtok és Tangazdaság Zrt. által ellátott állami feladatok koordinálásáért felelős kormánybiztos; Dr. Horn Péter, rector emeritus, az MTA rendes tagja és Dr. Bedő Zoltán, az MTA rendes tagja.
Hirdetés
Hirdetés
Hirdessen a Magro.hu oldalon!
Válasszon prémium megjelenési megoldásaink közül!
MédiaajánlatHirdetés
Hirdetés