Hirdetés
Mit szól majd a biztosító kárelemzője ehhez a szarvasbalesethez?
Vonuló szarvasrudli útját keresztezte egy lengyel sofőr. A BMW vezetője valószínűleg soha nem fogja elfelejteni azt, amit látott és átélt. A mögötte haladó gépjárműben elhelyezett kamera felvette a szarvasbaleset eseményeit. Érdemes megnézni a videót, mert ilyen képsorozatot nem lehet gyakran látni. A különleges találkozás a Lengyelország fővárosától, Varsótól 70 kilométerre, északra található Pultusk városától nem messze történt.
A Vezess.hu számolt be róla, hogy különleges szarvasbaleset történt Lengyelországban, amiről egy autós fedélzeti kamerája készített videót. A tavaszi időszak kezdetén a hazai járművezetőknek is a megszokottnál intenzívebb vadmozgásra kell számítaniuk. Ez nem csak azokon az útszakaszokon igaz, amelyeket vadveszély táblával jelöltek meg, a jobbról balra ugró szarvas ábrázolásával. A szarvasgázolások következményei nagyon súlyosak lehetnek. Nem csak a vadállat sérülhet, hanem a balesetben érintett jármű vezetője és utasai is veszélyeztetettek. A viszonylag magas testfelépítésű szarvast elütve az állat a szélvédőbe csapódhat, így az utastérbe juthat.

Megelőzés, manőverek, vadbalesetek
A portál szerint a megelőzésen kívül a sofőröket is fel kellene készíteni a vaddal történő találkozásra, hiszen az autóvezető-képzés során erről szinte egyáltalán nem tanítanak semmit. Például az útról leugratni nem feltétlenül észszerű dolog csak azért, hogy elkerüljük az ütközést. A cikk szerint, amennyiben nem lehet kikerülni, akkor érdemes inkább nekimenni vadnak, minthogy az árokba bucskázva tetőre álljon a gépjármű, vagy telibe kapjon egy fát vagy egy betonoszlopot. Egy őz nagyjából 15-35, a vaddisznó 50-180, míg egy gímszarvas 120-350 kilogramm tömegű is lehet.
Egy nagy bükkfa viszont több tonna és jóval stabilabb, mint az állatok.
Amennyiben van rá lehetőség, próbáljuk úgy kormányozni az autót, hogy valamelyik – kevésbé veszélyes – végét találjuk el az állatnak, ne pont telibe kapjuk az ütközéskor. Azok viszont, akik annyira ügyesek és rutinosak, hogy fel tudják mérni a helyzetet és a szükséges reakciót néhány tizedmásodperc alatt, és látják, hogyan kormányozható le biztonságosan az autó az útról, kerüljék el az ütközést - írták.
A lengyel szarvasbaleset felvétele:
Kapcsolódó cikkek
Hirdetés
További híreink
Legújabb hirdetések
Hirdetés
Hirdetés
10 éven belül Közép-Európa elsőszámú agráregyeteme lenne a MATE
2021.02.13.2021. február 1-jén létrejött a Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem, amely közhasznú magán felsőoktatási intézményként folytatja működését. Az intézmény fenntartója a Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetemért Alapítvány. A Kuratórium elnöke Dr. Csányi Sándor, az OTP Bank elnök-vezérigazgatója; tagjai: Dr. Nagy István, agrárminiszter; Lázár János, országgyűlési képviselő, a Nemzeti Ménesbirtok és Tangazdaság Zrt. által ellátott állami feladatok koordinálásáért felelős kormánybiztos; Dr. Horn Péter, rector emeritus, az MTA rendes tagja és Dr. Bedő Zoltán, az MTA rendes tagja.
Hirdetés
Hirdetés
Hirdessen a Magro.hu oldalon!
Válasszon prémium megjelenési megoldásaink közül!
MédiaajánlatHirdetés
Hirdetés