Hirdetés
A közút helyett vonaton is érkeznek az ukrán kamionpótkocsik
A nyerges vontatóknak és a kamionsofőröknek nem minden esetben kell Lengyelország és Ukrajna között ingázniuk. Van ennél jobb megoldás, ha megvan hozzá a vasúti rakodókapacitás. A lengyel közúti átkelőkön ugyanis továbbra is nehéz átjutni, ezért az ukrán állami vasutak (Ukrzaliznicja) egy új megoldást alkalmaz. Elindították az első, nyerges vontatóval szállítható félpótkocsi-rakományt Lengyelországba. A cég összesen két hétig dolgozott a projekten.
A szerelvény 23 kocsiból áll, amelyeken 13 megrakott, szállításra kész félpótkocsi kapott helyet – közölte a társaság sajtószolgálata december 7-én. A vasúti szállítás új lehetőséget ad ezáltal. A Mezőhír írt róla, hogy a célba érve ezek nyerges vonatókra pakolhatók és az áru közúton folytatja az útját. Így maguk a vontatók nem kell hogy kilépjenek Lengyelországból, helyben várhatják a következő szállítmányt, de a félpótkocsik átadhatók a belföldi fuvarozást vállaló, lengyel kollégáknak is.

Ezt pedig ők nagy örömmel fogadnák, mert ezért indult az egész blokád. Az ukrán vasút hasonló szerelvényeket indít a visszafelé útra is. Az Ukrzaliznicja szervezésében arra is lehetőség van, hogy a szükséges mennyiségű kamionsofőrt a határ bármelyik oldaláról a másikra autóbusszal szállítsák át.
Jó termést arattak
Ukrajna befejezte a cukorrépa-betakarítást, 245 ezer hektárról bő 47 tonnás átlagtermést szedtek fel a kombájnok. 12 millió tonna a teljes répamennyiség. A kukorica 13 százaléka még kint volt a táblákon december 6-án. Az átlaghozam 7,6 t/ha. A 3,5 millió hektáros termőterületről csaknem 27 millió tonna szemes került a tárolókba. A napraforgó- és szójatermés várokozáson felüli lett: előbbiből csaknem 12 millió tonnát arattak 5 millió hektárról (2,4 t/ha), az utóbbiból pedig 1,8 millió hektárról 4,8 millió tonnát (2,65 t/ha).
Majdnem a korábbi felére esett a lengyel határforgalom az ősszel
November első 13 napjában Ukrajna 220 ezer tonna mezőgazdasági terméket exportált közúton. Ebből egy hét esik a lengyel fuvarozók határblokádjának időszakára. A kiszállított árumennyiség nem sokkal kevesebb, mint az október vagy szeptember első 13 napjára eső volt (226 ezer és 223 ezer tonna). Pedig a lengyel határt ma szinte feleannyi áru lépi át, mint októberben: napi 7,5 ezer tonna helyett 4 ezer - írták korábbi cikkükben az őszi szállítási helyzetről.
Az áruforgalom kieső része ugyanis áttevődött a román, a magyar és a moldáv határra. A határt átlépő, terményszállító tehergépkocsik napi átlagos száma
- a lengyel határon 212 teherautó (5,083 tonna),
- a román határon 180 teherautó (4,314 tonna),
- a magyar határon 130 teherautó (3,142 tonna),
- a moldáv határon 128 teherautó (3,076 tonna),
- a szlovák határon 56 teherautó (1,340 tonna).
Témák a cikkben
Kapcsolódó cikkek
Hirdetés
További híreink
Legújabb hirdetések
Hirdetés
Hirdetés
10 éven belül Közép-Európa elsőszámú agráregyeteme lenne a MATE
2021.02.13.2021. február 1-jén létrejött a Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem, amely közhasznú magán felsőoktatási intézményként folytatja működését. Az intézmény fenntartója a Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetemért Alapítvány. A Kuratórium elnöke Dr. Csányi Sándor, az OTP Bank elnök-vezérigazgatója; tagjai: Dr. Nagy István, agrárminiszter; Lázár János, országgyűlési képviselő, a Nemzeti Ménesbirtok és Tangazdaság Zrt. által ellátott állami feladatok koordinálásáért felelős kormánybiztos; Dr. Horn Péter, rector emeritus, az MTA rendes tagja és Dr. Bedő Zoltán, az MTA rendes tagja.
Hirdetés
Hirdetés
Hirdessen a Magro.hu oldalon!
Válasszon prémium megjelenési megoldásaink közül!
MédiaajánlatHirdetés
Hirdetés